اخبار

Skin Analytics  و غربالگری سرطان با هوش مصنوعی

Skin Analytics ، یک استارت آپ مستقر در انگلیس است که سرویس غربالگری سرطان پوست را توسعه داده و از هوش مصنوعی استفاده می کند.

Skin Analytics می گوید پس از اعطای هدیه «دستگاه تشخیص کارآمد» توسطFDA ، از هدایای نقدی به بهترین نحو برای گسترش بخشی از برنامه طراحی شده برای تشخیص سریع بیماری پوستی در ایالات متحده استفاده خواهد کرد، فن آوری های جدید می توانند تأثیر قابل توجهی بر سلامتی کشور داشته باشند.

همچنین این شرکت به دنبال راه اندازی «اولین مسیر بالینی با استفاده از هوش مصنوعی» در جهان با بیمارستان دانشگاه بیرمنگام است و همکاری های خود را در خدمات بهداشت ملی UK ادامه خواهد داد.

Skin Analytics یک دستگاه پزشکی با مارک CE ارائه می دهد که طبق مطالعات انجام شده می تواند سرطان های پوست، ضایعات پیش سرطانی و خوش خیم را در همان سطح متخصص پوست شناسایی کند. ایده این است که سیستم های بهداشتی و بیمه ها بتوانند با کاهش بار تشخیص برای متخصصین پوست، ظرفیت تشخیص سرطان پوست را افزایش دهند.

نیل دالی، بنیانگذارSkin Analytics ، می گوید: « در ساده ترین حالت، سرطان پوست، شایع ترین سرطان در جهان است و شیوع آن در سراسر جهان در حال افزایش است؛ با توجه به اینکه با کمبود جهانی متخصص پوست روبرو هستیم، ما در مورد چگونگی شناسایی و مقابله با سرطان پوست یک چالش واقعی داریم».

دالی می گوید که Skin Analytics یک سیستم هوش مصنوعی دارای اعتبار بالینی معتبر ساخته است که می تواند نه تنها سرطان های مهم پوستی، بلکه ضایعات پیش سرطانی و طیف وسیعی از ضایعات خوش خیم که توسط پزشک عمومی قابل درمان است را شناسایی کند. وی می گوید: «ما می توانیم این کار را با استفاده از یک ضمیمه کم هزینه و یک تلفن هوشمند انجام دهیم، این سیستم به ما این امکان را می دهد که این کار را در مکان های مختلف، در مطب های عمومی یا در بیمارستان ها انجام دهیم».

«با استفاده از خدمات این شرکت، بسته به مکانی که از فناوری استفاده می شود، می تواند تعداد بیمارانی را که در بیمارستان بستری می شوند 40 تا 60٪ کاهش دهد. این بدان معناست که آن ها می توانند تقاضا برای مراجع به مراکز درمان عارضه های پوستی را کاهش دهند و این انرژی، برای تمرکز بر بیماران دیگر مانند بیماران با بیماری التهابی پوستی که اغلب ماهها منتظر قرار ملاقات دکتر هستند، حفظ شود. همچنین می توانند هزینه درمان سرطان پوست را کاهش دهند و این پول را برای استفاده در بهبود بیماری های دیگر هزینه کنند.»

از آنجا که سرطان پوست، همراه با پیشرفت هوش مصنوعی، همچنان یک چالش بزرگ است، دالی خاطرنشان می کند که در ابتدا بسیاری از شرکت ها در این فضا کار می کردند، در سال 2014 شاهد انفجار رقبا با حدود 50 شرکت در این زمینه بودیم. وی گفت: «همه این شرکت ها به جز 3 یا 4 شرکت به دلیل پیچیده بودن این فناوری و چالش برانگیز بودن فعالیت در شرایطی كه یك شركت بالینی هر چندسال وارد این حوزه می شود، از بین رفته اند.»

بنیانگذار Skin Analytics هشدار می دهد: « در حقیقت، ما زمان زیادی را صرف یادگیری اشتباهات خود در توسعه هوش مصنوعی کرده ایم، این یکی از نقاط اصلی تفاوت ما است.»

«بسیار آسان است که شروع به کار کنید و فکر کنید الگوریتمی عالی ساخته اید، اما وقتی آن را در دنیای واقعی آزمایش می کنید و لازم به ذکر است فقط با یک مطالعه بالینی بالقوه می توانید این کار را انجام دهید، عملکرد شما آنچنان عالی نیست. ما نه تنها این کار را انجام داده ایم، بلکه از استراتژی تحقیقاتی خود برای پرسیدن سوالاتی استفاده می کنیم که داده ها را برای بهبود الگوریتم های خود به ما می دهد و هیچ میانبری برای این قضیه وجود ندارد، شما باید آزمایش های مختلفی را تکرار کنید تا به جواب برسید.»

تمایز کلیدی دیگر این است که شما نمی توانید در یک صنعت بسیار تنظیم شده و فرآیندهای همراه با آن کار دیگران را جعل کنید.» دالی اضافه می کند: «شما باید آنها را در ساختار شرکت خود بسازید و این موضوع آهسته پیش می رود.» « شرکت های تجهیزات پزشکی باید راهی برای نوآوری سریع در یک محیط ایمن پیدا کنند و من به روشی که تیم ما این توانایی را ایجاد کرده است بسیار افتخار می کنم».

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا