Monster Hunter Rise برخی امکانات را در PC و سوییچ ارائه نمی دهد
شرکت CAPCOM که یکی از بزرگ ترین شرکت های نشر و توسعه بازی های ویدیویی ژاپنی می باشد، اخیرا تایید کرده است که بازی Monster Hunter Rise روی کنسول بازی سوئیچ و کامپیوترهای شخصی از دو قابلیت cross-save و cross-play پشتیبانی نمی کند. قابلیت cross-play نشان می دهد که بازیکنان چند پلتفرم می توانند در این بازی تعامل داشته باشند و اصطلاح cross-save این امکان را به کاربر می دهد تا بازی سیو شده خود را به پلتفرم دیگری منتقل سازد که عدم ایجاد این قابلیت برای پلتفرم های سوییچ و PC می تواند تا حدودی مشکل ساز باشد.
این شرکت همچنین روز دوشنبه اعلام کرد که امکان انتقال اطلاعات بازیکنان بین دو نسخه و پشتیبانی آنلاین بین دو پلتفرم را در بازی Monster Hunter Rise بررسی کرده است اما افزودن چنین قابلیتی نیاز به تمهیدات پیچیده ای دارد که در حال حاضر امکان ایجاد آن ها وجود ندارد. همچنین سخنگوی این کمپانی بزرگ در ادامه گفت: ما شاهد در خواست های زیادی از سوی کاربران مبنی بر افزودن دو قابلیت Cross-Save و Cross-Play برای بازی های Monster Hunter Rise و Sunbreak بوده ایم اما متاسفانه در بخش برنامه نویسی، در حال حاضر قادر به اجرای این تغییرات نیستیم و پیشاپیش از همراهی شما قدردانی می کنیم.
VGC در 12 ژانویه ی 2022 نسخه ی رایانه ای Monster Hunter Rise را از طریق Stream منتشر می کند با این حال بازیکنان می توانند زودتر نسخه ی دموی آن را مشاهده کنند. این بازی از وضوح تصویر 4k و نمایشگر های فوق عریض پشتیبانی می کند و قابلیت اجرا در نرخ فریم های متفاوت را دارد همچنین عملکرد کیبورد و ماوس نیز در آن بهبود یافته است.
نسخه ششم Monster Hunter Rise در ماه مارس 2021 برای کنسول بازی سوئیچ منتشر شد و کمپانی CAPCOM ادعا دارد که این بازی بیش از 7.5 میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشته است. در اوایل ماه جاری، ناشر این بازی اعلام کرد که قرار است یک تغییر بزرگ از جمله استفاده از داستان ها، مناطق و هیولاهای جدید در تابستان 2022 برای بازی منتشر شود. کمپانی CAPCOM اخیرا اعلام کرده که قصد دارد رایانه را به عنوان پلتفرم اصلی خود قرار دهد و مدیر اجرایی اعلام داشت که امیدوار است نسخه ی رایانه ای به میزان بالایی از فروش دست پیدا کند و در ادامه گفت که رایانه ی شخصی باعث فروش جهانی خواهد شد همچنین مجددا اعلام کرد که در تلاش برای معرفی کامپیوتر های شخصی به عنوان پلتفرم اصلی این بازی هستند و احتمالا تا شروع نمایشگاه توکیو، این کمپانی تمرکز ویژه ای روی نمایش نسخه ی رایانه ای خود خواهد داشت.
منبع: videogameschronicle