گوشی هواوی برای چه کشوری است ؟
تاریخچه شرکت هواوی
شرکت هواوی یکی از بزرگترین شرکت های حوزه تجهیزات ارتباطی و ارایه خدمات است. آنچه که بدون شک قدرتمندترین فناوری است شبکه عملکرد اصلی آنهاست. دفتر مرکزی مدیر فناوری در چین و شنژن قرار دارد، اما برخلاف سیاستهای برخی شرکتهای چینی که محصولات یا مناطق ملی خود را در نظر میگیرند، سیاست هواوی کاملاً مخالف این موضوع است و از نظر اقتصادی، هواوی جهانی است. این شرکت همچنین بازارهای تمام کشورهای جهان را از طریق دفاتر مرکزی خود در چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه هدایت می کند.
بهتر است با نام هواوی شروع کنیم، هوآوی برگرفته از نام .. اصل حرف 华 از که به معنی گل است و بدون شک لوگوی هوآوی مانند گل در این ریشه یافت می شود. هواوی در زبان انگلیسی مفهومی باشکوه به نظر می رسد، اما در زبان چینی به معنای موفقیت است، به همین دلیل است که مردم چین هواوی را یک موفقیت چینی می دانند. اما شاید جالبتر از معنی تلفظ کلمه هواوی برای همه مردم دنیا جالب باشد، هواوی توسط افرادی با نام در هاوایی، هواوی و حتی هواوی تلفظ می شود، اما نام این محصول هوآوی (Hoo -Wa-Wey) است. ). هوآوی تلفظ رسمی دیگری در چین دارد که کمتر با آن آشنا می شویم و نام WAH-WAY در فارسی به معنای WAH-WAY برای مردم ما کمی غیر عادی خواهد بود.
این غول فناوری جوان و 31 ساله است. در سال 1980، چین شروع به پیشرفت زیرساخت های مخابراتی کرد و بسیاری از محققان شکست خوردند و سرانجام، هفت سال بعد، در سال 1987، مدیر سابق ارتش آزادیبخش چین یک شرکت کوچک مخابراتی را در شنژن چین تأسیس کرد. آقای. رن ژنگفی شرکتی را تأسیس کرد که به سرعت راهی برای بهبود یافت. رن شنگفی اهداف و ایده های منحصر به فردی داشت.او فردی نظامی بود و علاقه شدیدی به ساخت شرکت و یادگیری خود داشت، به همین دلیل شرکت خود را بر اساس محلی تاسیس کرد.او برای ایجاد زیرساخت های ارتباطی چین با شرکت های خارجی رقابت کرد. در زمانی که تمام فناوری های ارتباطی وارد چین می شد و هیچکس نمی توانست از عهده آنها برآید.
رن شنگفی پس از ده سال با استراتژی منحصر به فرد خود به یک شرکت عالی در چین تبدیل شد و در سال 1997 اولین قرارداد بین المللی خود را با یک شرکت مستقر در هنگ کنگ به نام Hutchison Whampoa برای ارائه محصولات شبکه ثابت امضا کرد. از آن زمان، هوآوی هر سال قدمی هیجان انگیز برداشته است، از راه اندازی محصولات بی سیم مبتنی بر GSM تا ساخت نسل سوم شبکه اپراتور تلفن همراه Telfort در هلند، و بسیاری از قراردادهای بزرگ مشهور جهان که هر یک برای شرکت های حاضر در بخش فناوری رویایی است.
گوشی های موبایل به همراه تخفیف های ویژه مبیت را ببینید : قیمت گوشی
هواوی پس از شهرت خود، زمانی که قدرتمند شد، دوران بسیار هیجان انگیزی را سپری کرد، اما هنوز هیچ مشکلی در ساخت گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید و گجت های پوشیدنی من وجود نداشت. هواوی در سالهای 2003 و 2005 دو قرارداد بزرگ امضا کرد، اولی با 3com و دیگری با زیمنس. هواوی در اولین قرارداد خود با چالش بزرگی روبرو شد. قدرتمندترین شرکت فناوری جهان به نام سیسکو، محصولات شبکه ای را ارائه کرد که مورد توجه این دو شریک قرار گرفت. هواوی عمدتاً تجهیزاتی را برای این تجارت بینالمللی مانند سوئیچها، روترها، ابزارها و تیمی از مهندسان، کارکنان فروش و سایر منابع بازاریابی ارائه میکرد. از طرف دیگر تریکام از نام تجاری و شبکه بازاریابی خود برای فروش این محصولات استفاده می کند. این همکاری شگفت انگیز منجر به رقابتی هیجان انگیز با سیسکو شده است. دو سال بعد، هواوی ابتکار دیگری به نام TD Tech را برای توسعه فناوری G / TD-SCDMA 3 با زیمنس در زمینه ارتباطات سیار راه اندازی کرد.
هواوی در آن زمان یک برند موبایل ارزان قیمت محسوب می شد و در سال 1390 توسط ظرکت مایکروتل وارد بازار ایران شد مورد استقبا ل مردم و بازار ایران قرار گرفت.اما مرحله بعدی پیشرفت در ایران در دی ماه 1394 رخ داد و در مراسم رونمایی پرچم دار آن سال اعلام شد که هواوی در ایران با گارانتی اصلی و یکپارچه عرضه خواهد شد و تمام خدمات زیر نظر خود شرکت صورت می گیرد.
در سال 2010، هواوی 120 میلیون گوشی تلفن همراه از جمله 3.3 میلیون گوشی هوشمند را در سراسر جهان به فروش رساند و گام بزرگی در ساخت گوشی های هوشمند برداشت، اما هواوی تا آن زمان و حتی پس از تایید توسط کاربران، تخصص چندانی در ساخت تلفن های هوشمند نداشت. گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید به تازگی فصل جدید هواوی را راه اندازی کرده است. هوآوی رقبای سرسخت و قدیمی زیادی از این دست داشت، از جمله اپل، سامسونگ و سونی اریکسون و غیره. با ظهور برند سونی اریکسون و توسعه هواوی، به سرعت به این دو مدل رسیده اند. به این ترتیب هواوی گاه ژانرهای دیگر را تقلید می کرد و گاه ژانرهای جدیدی ابداع می کرد که باعث می شد ژانرهای دیگر از خود پیروی کنند. از اختراع اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایش بزرگ تا توسعه اولین گوشی هوشمند در مقیاس کوچک تا استفاده از هوش مصنوعی، تمامی دستاوردهای این غول فناوری در حوزه موبایل بوده است.
هوآوی همچنین در طول سال ها پیشرفت های زیادی در توسعه ساعت های هوشمند و دستگاه های تلفن همراه داشته است.
هواوی در آن زمان به یک محصول ارزان قیمت تلفن همراه شناخته شده بود و در سال 2011 توسط مایکروتل در بازار ایران مشغول به کار شد. مورد استقبال مردم و بازار ایران قرار گرفته است. در همان سال اعلام شد که هواوی با گارانتی اولیه و یکپارچه به ایران تعلق می گیرد. ، و کلیه خدمات زیر نظر شرکت ارائه خواهد شد.
ارزش برند هواوی
طی سالهای اخیر برند هواوی توانسته است محبوبیت و موفقیت بسیاری را برای خود ایجاد نماید. بر اساس گزارش موسسه اینتربرند، هواوی در سال 2017 با پشت سر گذاشتن شرکت های محبوب مسترکارت و لندرور، هفتادمین برند مهم جهان شد. هواوی در سال گذشته موفق شد با درآمد 603621 میلیون یوان 15 درصد افزایش فروش داشته باشد و جالبتر اینکه سود محصول با 28 درصد افزایش به 47.455 میلیون یوان رسید. اگرچه این ارقام بسیار کمتر از برندهایی مانند اپل و سامسونگ است، اما نتایج مالی هواوی به این شرکت امید زیادی برای تبدیل شدن به یکی از ده شرکت برتر جهان داده است. در همین حال، عمده فعالیت های تولیدی همچنان در چین و پس از آن اروپا، آفریقا و غرب آسیا و پس از آن آسیای شرقی و استرالیا قرار دارند و در نهایت ایالات متحده 6.5 درصد از تولید را در اختیار دارد و هواوی پایین است. در بخش موبایل، وضعیت برای هواوی بهتر است. با عرضه گوشی های هوشمند با امکانات و خدمات متنوع مرتبط با این صنعت، این غول فناوری توانسته از رقبای رقیبی مانند شیائومی، وان پلاس، اوپو و برندهای قدیمی مانند سونی و اچ تی سی فاصله بگیرد. اپل و سامسونگ را به عنوان سومین محصول قدرتمند در تولید و عرضه گوشی های هوشمند در سراسر جهان معرفی کرد. این سیستم همیشه در بازار بین المللی حضور دارد. این زمانی است که هواوی هنوز نتوانسته شایستگی خود را با شیائومی و اپل در زمینه گجت های پوشیدنی ثابت کند. بله، شاید رسیدن به فضایل این دو برند در تولید گجت های هوشمند تقریبا دور از انتظار باشد.
محبوبیت برند هواوی و دلایل آن
این لیستی از محبوب ترین صفحات ما در جهان است. چینیها بیشتر روی محصولات ملی متمرکز هستند و به دلیل بازار و انعطافپذیری، گاهی اوقات میتوانند سهم زیادی از محبوبیت هواوی در دهه اول تولید گوشیهای هوشمند، یعنی تا سال ۲۰۱۳، به لطف ارائه تلفنهای هوشمند داشته باشند. با قیمت های مناسب و کمتر از قیمت محصول. متفاوت بود مخصوصا سامسونگ. اما پس از اینکه این برند در سطح جهانی شناخته شد و پذیرفته شد، برخی از سیاست های شرکت به رقابت بر سر پرچم غول های فناوری تغییر کرد که در سال های اولیه موفقیت چندانی نداشتند. سوئیچ تلفن همراه هواوی را می توان P9 در نظر گرفت. زمانی که این برند با معرفی همزمان سه گوشی هوشمند به نامهای P9 LITE، P9 و P9 P9 PLUS تغییری هیجانانگیز ایجاد کرد. هوآوی یک سال قبل از عرضه این سری از گوشی ها با سه تماس در سه نسخه مختلف مواجه شد اما ناموفق بود، قدرتمند است و با نسخه موبایل پلاس خود با سامسونگ کار می کند. هواوی میت 9 در سال 2017 و شکست سخت سامسونگ در بازار موبایل به دلیل انفجار. این باتری گلکسی نوت 7 بود که سال رویایی را برای این برند چینی ساخت. پس از این اتفاق هواوی به کار خود ادامه داد، این شرکت هنگام عرضه سری میت 10 هواوی از هوش مصنوعی استفاده کرد و در نسخه بعدی پرچمدار خود هواوی پی 20 پرو را با سه دوربین اصلی معرفی کرد و شرایط دوباره رقابتی شد. . . او خیلی سعی کرد همه را غافلگیر کند. با تهیه گوشی های هوشمند با کیفیت خوب و قیمت مناسب، شما را تنها نمی گذارم: من به شما می آیم، شما را تنها نمی گذارم: من به شما خواهم آمد. از طرفی در دسته گجت های پوشیدنی، هوآوی پیش قدم شد تا ساعت هوشمند خود را بسازد و آن ساعتی با صفحه نمایش نامحدود بود که ساعت را از همه ساعت های هوشمند جدا می کرد.
منابع انسانی برند هوآوی به چه صورتی است؟
هوآوی خدمات و محصولات خود را در 170 کشور ارائه می دهد. این شرکت چینی تاکنون 45 شرکت از 50 شرکت بزرگ مخابراتی در سراسر جهان و همچنین 20 مرکز تحقیق و توسعه در چین را برای تحقیقات بازار در نقاط مختلف جهان تجهیز کرده است. سوئد، هند، روسیه و ترکیه سرمایه گذاری زیادی در این منطقه کرده اند. به همین دلیل است که هواوی بیش از 180000 کارمند در سراسر جهان دارد که برای بهبود شرایط این برند محبوب تلاش می کنند.
مدیریت شرکت هواوی
بنیانگذار هواوی همانطور که گفته شد یک نظامی بازنشسته به نام رن ژنگفی است. او در سال 1944 در گوئیژو چین به دنیا آمد. او در سال 1978 به ارتش آزادیبخش خلق حزب کمونیست چین پیوست و در سال 1987 هوآوی را با سرمایه اولیه 21000 یوان چین در شنژن تأسیس کرد. در سال 2013، او با 590 میلیون دلار در خصوصی در رتبه 556 در میان ثروتمندان چینی قرار گرفت.
اهداف سازمانی پیش روی کمپانی هواوی:
در کنار بحث موبایل باید به اهداف هواوی در صنعت ICT و مخابرات اشاره کرد جایی که هواوی بسیار قدرتمند تر از شاخه موبایل به نظر می رسد . هواوی مدتی پیش اولین مودم 5G را روانه بازار کرد اما این تازه شروع ماجرا برای اینترنت نسل 5 و این غول تکنولوژی است .
بدیهی است که هدف در تجارت موبایل یا هر بازار دستگاه تجاری فقط فروش بالا است. البته باید در این راستا متذکر شده که هواوی تمام دستاوردهای ممکن را در مسیر اهداف خود قرار داده است. مزیت موجود در بازار موبایل و از یک سو معرفی گوشی های هوشمند با امکانات مختلف و طراحی گجت های مختلف متناسب با نیاز کاربران است و از سوی دیگر سود خالص را افزایش داده و تنها بازار جهانی را هدف قرار می دهد. بازار چینی. این یک برند موبایل چینی برای مدت طولانی بوده است. بدون شک هواوی قصد دارد جایگزین سامسونگ در بازار جهانی موبایل شود و این زمان بیشتری را می طلبد.
هوآوی مدت هاست که هدف خود را توسعه یک برند موبایل دیگر در کنار هواوی قرار داده است. این برند جذاب که از دیرباز در بازار ایران حضور داشته سری افتخار نام دارد. سری آنر شامل دستگاه هایی از این شرکت می شود که به صورت آنلاین و اینترنتی به فروش می رسند، اما در برخی کشورها مانند ایران با برند هواوی نیز به فروش می رسند، اما به تدریج نوبت به برند آنر می رسد. یک نام تجاری تلفن همراه جداگانه باشد. برخی از گوشی های هوشمند هواوی را که در دسترس کاربران هستند نمی شناسند.
این در حالی است که هواوی در سال های اخیر هدف دیگری را دنبال کرده است و از پردازنده های Silicon Kirin خود استفاده می کند. هواوی کارهای زیادی برای کاهش قیمت دستگاه های خود انجام داده و احتمالاً فقط به فکر ایجاد لنزهای دوربین بوده است. هواوی با عرضه این پردازنده باید کمتر از پردازنده های شرکت های مختلف برای موبایل های خود استفاده کند. اکثر تلفن های همراه هوآوی از این پردازنده ساخته شده اند و به نظر می رسد هواوی تا چند سال دیگر گوشی های هوشمند خود را از گوشی های ارزان قیمت به پرچمدارانی با پردازنده های انحصاری خود منتقل خواهد کرد.
علاوه بر بحث موبایل، باید دستاوردهای آینده هواوی در زمینه ICT و مخابرات نیز مورد ارزیابی قرار داد، جایی که هواوی بسیار قوی تر از صنعت موبایل به نظر می رسد. هوآوی اولین مودم 5G خود را چندی پیش عرضه کرد، اما این تازه شروعی برای نسل پنجم اینترنت و این غول فناوری است.
محصولات متنوع شرکت هواوی
در این قسمت از مقاله قصد داریم تا با محصولات هواوی آشنا شویم. ابتدا باید عنوان کرد که برخلاف تصور بسیاری از مردم، فعالیت های هواوی تنها به گوشی های هوشمند محدود نمی شود. محصولات این شرکت را میتوان به سه دسته تجهیزات مورد نیاز برای ساخت و طراحی و اجرای شبکههای مخابراتی، توسعه نرمافزار شرکتها و تولید دستگاههای الکترونیکی مانند تلفن همراه، تبلت، گجت و غیره تقسیم کرد.
تبلت های هواوی با پسوند Media Pad تولید و عرضه شده اند. گوشی های هوشمند هوآوی برای اولین بار با پیشوند Ascend به معنای صعود و صعود معرفی شدند و چند سال بعد و پس از اوج گیری برند هواوی این نام از روی نام های موبایل هواوی حذف شد.
گوشی های هواوی در بازار جهانی بسیار منحصر به فرد هستند و نام هایی براساس موقعیت جغرافیایی متفاوتی برای مدل های متنوع گوشی دارند. برای نمونه می توان از گوشی میان رده Y7 Prime در چین به نام Enjoy 7 plus و در هند Holly 4 plus Yes. نام برد که همگی این نام ها براساس موقعیت جغرافیایی شکل گرفته است. اما در این قسمت تصمیم گرفتیم محصولات هواوی را که با نام های مختلف در ایران عرضه شده اند را بررسی کنیم. | هوآوی که در خط مرکزی آنر قرار ندارد، گوشی های پرچمدار Y، P، Mate و Nova را روانه بازار خواهد کرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که از بسیاری از جهات آن ها را متمایز و برتر می کند.
سری Wii هوآوی گوشی های هوشمند مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، مانند باتری Wii 7 Prime 4000 میلی آمپر ساعتی که از بسیاری از جهات متمایز هستند و برای کاربران خاص خود مفید و مقرون به صرفا خواهند بود.
دسته دوم دستگاه ها متعلق به سیری نوا است که اولین گوشی موبایل سیری نوا و نوا پلاس بوده است. دقت داشته باشید که گوشیهای هوشمند میتوانند هدستهای هوشمندی را بین دستگاههای هواوی با صفحه نمایش ۵ یا ۵.۵ اینچی در هر دستگاه ارائه دهند که احتمالاً در مقیاس کوچکتری نسبت به کاربران پرچمدار خواهند بود و معمولا در خصوص قیمت آنها می توان گفت که رنج قیمتی آنها از ۱ میلیون و یک میلیون تا ۵۰۰ هزار تومان است. . اما نکته بسیار مهم و قابل توجه آن از نظر مصرف کننده سری هوآوی است که هوآوی فبلت های خود را با تمام امکانات و قابلیت هایش در بازار به فروش می رساند. این فروشنده قدرتمند گوشی های موبایل آنقدر برای هواوی ارزشمند و مهم بود که گوشی میان رده ای به نام Death Light روانه بازار کرد و باور نمی کرد در بازار جهانی از آن استقبال شود. اما در عین ناباوری به درجه های بالای فروش در میان گوشی های همراه تبدیل شد. عرضه گوشی های هوشمند با تمامی امکانات و قیمت یکسان فشار زیادی را برای برندهای رقیب ایجاد کرده است. اما آخرین سری که پرچمدار موبایل هواوی نام دارد نیز سری P هواوی است.
همانطور که گفته شد، سری P هواوی از زمان عرضه با سه مدل شامل یک میان رده و دو پرچمدار معرفی شده است. ویژگی اصلی این سری استفاده از بهترین امکانات برای پرچمدار خود و همچنین ظاهر زیبا و یکپارچه است به طوری که گوشی موبایل سری P همیشه موضوع مورد توجه مردم بوده و به ظاهر تلفن همراه هوشمند خود علاقه مند هستند. هوآوی در سال ۲۰۱۸ دستگاهی از سری P به نام P Smart را معرفی کرد که هیچ سابقه ای از این سری ندارد و احتمالاً در آینده این مدل با مدل های قدیمی تر که در بازار وجود دارد، تفاوت چشمگیری داشته باشد و باز هم بتواند فروش بالایی را از آن خود کند.
تبلت های هواوی نیز که با پسوند عرضه می شوند سری های T وM را بیشتر شامل می شوند البته مدت ها است از سری M در بازار ایران خبری نیست اما سری T هواوی که تبلت هایی ارزان قیمت محسوب می شوند با ایی امکانات مناسب برای کاربران معمولی که رقیبی جدی برای برندهای سامسونگ و لنوو است .
از دیگر محصولات متنوع هواوی می توان به ساعت ها و مچ بند های هواوی اشاره کرد. ساعت ها و دستبندهای هوآوی نیز طرفداران خود را دارند اما تعداد آنها معمولا کم است و به تعداد محدودی تولید و عرضه می شوند. و تا کنون هواوی دو مدل ساعت هوشمند و تعداد کمی مچ بند عرضه کرده است.
دستاورد های به دست آمده برای شرکت چینی هواوی
هواوی علاوه بر موفقیتهای فراوان خود در دنیای مخابرات، در سالهای اخیر گامهای بلندی برداشته است و برخی از موفقیتهای این برند دوست داشتنی در ادامه عنوان شده اند که در نوع خود بسیار مهم و اساسی هستند. برخی از این دستاوردها عبارتند از موارد زیر:
در سال 2003، یک بخش گوشی های هوشمند تاسیس شد
2004 GSM 3 اولین نسل سوم گوشی هوشمند مجهز به اینترنت چین، C300 را رونمایی کرد.
در سال 2006 سریعترین و کوچکترین مودم سری E220 در سنگاپور معرفی شد.
در سال 2008، هواوی در سال 2007 با E180 پیشتاز آسیا شد.
در سال 2009، هواوی با T Mobile همکاری کرد تا U8220، اولین گوشی مبتنی بر اندروید را عرضه کند.
در سال 2011، هواوی بیش از یک میلیون دستگاه C8500 را در 100 روز در چین فروخت و امسال یک سرویس ابری راه اندازی کرد.
در سال 2012، Ascend P1 S باریک ترین گوشی هوشمند جهان، سریع ترین تلفن چهار هسته ای جهان، Ascend D1 را معرفی کرد و اولین گوشی هوشمند با پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت را روانه بازار کرد. یکی از بهترین سال های تاریخ هواوی بود و دستاور مهمی برای این شرکت محسوب می شد.
2013 امسال، هواوی دوباره یک گوشی بسیار باریک تولید کرده است و هواوی P6 مدتهاست که یک گوشی برای مصرف کنندگان بوده است. در سال 2013، هواوی شعار جهانی «آن را در دسترس قرار دهید» یا به اصطلاح Make it Possible را راهاندازی کرد.
در سال 2014، هواوی به عنوان قدرتمند ترین گوشی هوشمند سال از نظر کاربران و مشتریان EISA انتخاب و معرفی شد. در حالی که مدل گوشی های سری Mate و G در سال جاری منجر به افزایش بسیار بالا و رکورد شکنی فروش سال برای گوشی های همراه برند هواوی شد و برای اولین بار در بین 100 نوآور برتر جهانی قرار گرفت. هوآوی اولین برند چینی است که این جایزه را دریافت کرده است.
در سال 2015، هواوی ممکن است با این ابرقدرت فناوری همکاری کند تا Nexus 6P را تولید و روانه بازار کند.
سال های 2016 و 2017 زمان خوبی برای اثبات هوآوی در بازار جهانی به عنوان یک برند قدرتمند و تاثیرگذار است. او با همکاری با شرکت هایی مانند لایکا، کوالکام و سامسونگ توانست طرفداران زیادی پیدا کند و در اواخر سال 2017 هوآوی اولین گوشی هوشمندی بود که مجهز به هوش مصنوعی بود و پرچمدار امسال را به یکی از پرفروش ترین ها تبدیل کرد. در نتیجه پرفروش ترین گوشی های موجود در بازار جهانی را از آن خود کرد و رویکردی قوی تر را در پیش گرفت.
این رویداد تنها تعدادی از دستاوردهای هواوی است. برندهای کمتری را می توان دید که در مدت زمان کوتاه تری به موفقیت بزرگی رسیده اند و امتیاز حضور برند در بازار جهانی. برای آتها وجود دارد. برندهای موبایل اغلب با مشکلات سختی مواجه می شوند، فروش پایین آیفون، انفجار سامسونگ نوت 7 و حتی گوشی های سونی که در استانداردهای مختلف ضدآب نیستند، تنها تعدادی از این شکست ها هستند، اما تا کنون، هواوی موبایل فروش نرفته یا فروخته نشده دیدول تولید کرده است. می تواند بسیار آسیب ببیند، اما تاکنون با فاجعه ای مواجه نشده است که برای طرفداران این برند بسیار دلگرم کننده باشد.
خدمات پس از فروش
هواوی از سال 94 به بعد دارای گارانتی و خدمات یکپارچه در کشور ایران است و شرکت های وارد کننده گوشی های هوشمند از جمله مدیا پردازش ،همراه ویژن و مایکروتل موبایل هواوی را با 18 ماه گارانتی تعمیر و 15 روز گارانتی تعویض عرضه می کنند لازم به ذکر است پرچم داران هواوی هرکدام شش ماه گارانتی تعویض ال سی دی دارند . برخی از مراکز زسمی تعمیرات هواوی به شرح زیر است :
هوآوی از سال 94 دارای گارانتی و خدمات یکپارچه در ایران بوده و شرکت های تلفن همراه از جمله مدیا پروسس به همراه ویژن و مایکروتل موبایل 18 ماه گارانتی تعمیرات و 15 روز گارانتی تعویض به هوآوی ارائه می دهند. که هر پرچم هوآوی شش ماه ضمانت ال سی دی دارد. شرکت هایی برای تعمیر بدنه هوآوی د رایران وجود دارند که خدمات زیادی را برای کاربران خود به همراه دارند. می توانید تعدادی از آنها را در ادامه مشاهده کنید. برخی از شرکت های تعمیر بدنه هوآوی به شرح زیر است:
دفتر اصفهان | خیابان فردوسی، ساختمان شماره 500، طبقه اول | 32220323 |
دفتر اصفهان | پل فردوسی، خیابان فردوسی، ساختمان 500، طبقه اول، واحد 3 | 32220323 |
دفتر تبریز |
خیابان شهناز، کوچه ارک، بازار موبایل تبریز، طبقه اول واحد 101
|
|
تبریز | خیابان شهناز، کوچه ارک، بازار موبایل تبریز، طبقه اول واحد 101 | 35578770 |
تهران،دفتر مرکزی | خیابان شهید بهشتی، بین سهروردی و اندیشه، پلاک 85 | 87125000 |
تهران، بازار موبایل | خیابان حافظ، پایین تر از جمهوری، بازار موبایل ایران، طبقه دوم، واحد 421 | 66347355 |
دفتر شیراز | چهارراه زند، ابتدای توحید (داریوش)، مجتمع صوت و تصویر فارس، ورودی اول، طبقه سوم واحد 303 | 32240130 |
دفتر شیراز | خیابان ملاصدرا، کوچه دوم، پاساژ پی سی سنتر، طبقه پنجم، واحد 501 | 32240130 |
کرج | میدان شهدا، نبش ورودی بازار موبایل کرج | 32223078 |
دفتر مشهد (هوآوی) | خیابان احمد آباد، ابتدای خیابان بهشت، مجتمع هشت بهشت، طبقه همکف، فروشگاه G7 | 38456982 |
دفتر مشهد | خیابان احمد آباد، ابتدای خیابان بهشت، مجتمع هشت بهشت، طبقه سوم، واحد 306 | 38456982 |
دفتر مشهد | چهارراه خیام، بلوار دستغیب، بازار رضا، طبقه اول | 38452337 |
سهم بازار شرکت هواوی طبق آمار رسمی منتشر شده
دفتر بین المللی آمار و استراتژی تحلیل داده ها ( اینترنشنال دیتا و استراتژی آنالیتیک ) در پایان هر سال آمار دقیقی از فروش تلفن منتشر می کند و گزارش های فصلی و سالانه فروش تلفن را اعلام کرده اند. با توجه به این ارقام، سامسونگ همچنان به عنوان برند قدرتمند در بخش فروش تلفن همراه اعلام شده است. در حالی که این برند بزرگ در چند سال اخیر در رتبه اول جهان قرار گرفته است.
بر اساس این ارقام، سامسونگ که در سال 2016 نیز در صدر فهرست پرفروش ترین محصولات قرار داشت، در سال 2017 همچنان در رتبه اول باقی مانده و در صدر فهرست قرار گرفته است.
پس از سامسونگ، اپل با سهم بازار 14.7 درصد در رتبه دوم قرار گرفت.
رتبه های سوم و چهارم برای هوآوی چینی و اوپو استو هوآوی توانستند رتبه سوم را مانند سال گذشته حفظ کنند. این ارقام نشان می دهد که هواوی از سامسونگ فاصله زیادی دارد، اما توسعه و توسعه بخش موبایل هواوی به قدری سریع است که می توان به موبایل سامسونگ نزدیک شد.
چیزهایی شبیه به بازار موبایل ایران است و هوآوی پس از سامسونگ و اپل محبوب ترین برند تلفن همراه در بازار ایران است. اما شاید جالبترین چیز این باشد که پرفروشترین تلفنهای همراه هوآوی بهتر از گوشیهای سامسونگ هستند، به همین دلیل است که هواوی در چند سال آینده همچنان قدرت خود را برای رسیدن به برترین بازار موبایل در جهان نشان میدهد.
شناسایی و بررسی قدرت و ضعف برند هواوی
هوآوی مانند همه برندها، نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد که به نظر می رسد برای هر کدام از این نقاط ضعف و قوت خود یک برنامه منحصر به فرد داشته باشد. به نوعی که بتواند نقاط ضعف خود را بهبود ببخشد و نقاط قدرت خود را ارتقا دهد و همچنان در سطوح بالا باشد.. وقتی نام هواوی مشخص شد، آیا این مشکل قبل از ساخت هوآوی در چین ایجاد شده است؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری از مردم به ویژه مردم کشورمان وجود دارد، اما ممکن است پاسخ این سوال را در کشورهای مولد دیگر جستجو کرد. سامسونگ یک برند کره ای است، اما اکثر گوشی های پرچمدار ساخت چین هستند. اپل نیز محصولات خود را در چین و دفتر مرکزی خود را در کشورهای خود دارد، بنابراین این موضوع منطقی به نظر نمی رسد و خوب است که به زیبایی تلفن های همراه توجه شود.
شاید بتوان نقاط قوت هواوی را در تولید گوشی های تلفن همراه با توجه به نیاز مشتریانش دید. لوگوی چینی شاید تنها لوگوی باشد که گوشی های میان رده و پایین رده را با حسگر اثر انگشت و دو دوربین و یک صفحه نمایش کامل می سازد. پرچم هواوی نیز بسیار رقابتی با سایر محصولات است. چند وقت پیش سایت محبوب DxOMark، Mate Dah و Mate Deh Pro را از نظر دوربین در کنار آیفون X قرار داد تا نشان دهد که شاید تنها تفاوت آن فروش این دستگاه به نام خود باشد. با این حال، تمام تلاش های هواوی تا حد زیادی توسط بسیاری از کاربران و دیگران نادیده گرفته شده است. هواوی گاهی اوقات روی چیزهایی تمرکز می کند که بسیار مورد احترام هستند و چیزهای اساسی مانند NFC یا استفاده از صفحه نمایش را فراموش می کند و سپس دستان خود را در جعبه می گذارد، با این حال برند مورد علاقه هوآوی همچنان در تلاش برای توسعه است و سعی می کند نقاط ضعف خود را گام به گام برطرف کند. .