بهترین گارانتی اپل و آیفون چیست؟ (4 نکته مهم)
بهترین گارانتی اپل و آیفون چیست؟
چنانچه قصد داشته باشید که یک آیفون جدید را بخرید، احتمالا با پیشنهاد گارانتی اپل مواجه خواهید شد، ولی پرسش مهم این است که مناسبترین و کاربرپسندترین گارانتی اپل و آیفون چیست؟ آیا خرید با گارانتی تلفن همراههای آیفون گزینه مناسبی است؟ در ادامه این مطلب میخواهیم به صحبت دربارهی بهترین گارانتی اپل و آیفون بپردازیم.
معرفی گارانتی تلفن همراه و مفهوم آن
بهتر است پیش از اینکه در مورد بهترین گارانتی اپل و آیفونها به صحبت بپردازیم، ذات خود گارانتی تلفنهمراه را برای شما شرح دهیم و مشخص نماییم که هدف از گارانتی اپل یا آیفونهای این شرکت چیست؟ گارانتی قراردادی است که مابین یک شرکت و خریدار تلفن همراه عقد میشود و به موجب آن شرکت گارانتی کننده موظف خواهد شد برای مدت زمان مشخصی در قبال خرابی هایی که خود به خود و بدون دخالت کاربر در تلفن همراه به وجود میآیند غرامت پرداخت کند و خریدار از پرداخت هزینه در اینگونه شرایط مصون باشد.
تصور کنید به عنوان مثال یک آیفون X اپل را با گارانتی 1 ساله خریداری کرده و بدون اینکه شما دخالتی داشته باشید پس از مدت 3 ماه تلفن همراه روشن نمیشود و از کار میافتد یا در عملکرد آن ایراد دیگری رخ میدهد! در اینگونه شرایط شما میتوانید از گارانتی شرکت استفاده کنید و تلفن همراه را تحت ضوابط گارانتی و بدون نیاز به پرداخت هزینه تعمیر نمایید. زمانی که قصد خرید یک آیفون X اپل را داشته باشید. میتوانید دستگاه را به دو صورت خریداری نمایید که به ترتیب با گارانتی و بدون گارانتی خواهد بود.
توجه داشته باشید که چنانچه تلفنهمراه را به همراه گارانتی معتبر بخرید لازم است هزینه معینی بابت بهرهمندی از خدمات گارانتی بپردازید و چنانچه تلفن همراه را بدون گارانتی معتبر خریداری کنید دیگر احتیاجی به پرداخت این هزینه نخواهید بود. برای مثال زمانی که قصد خرید آیفون X جدیدی را داشته باشید ممکن است فروشنده به شما بگوید نسخه با گارانتی تلفن همراه قیمت 9.5 میلیون تومانی دارد و نسخه بدون گارانتی قیمت 9 میلیون تومانی! بنابراین انتخاب بر عهده شما خواهد بود. در ادامه بیشتر در مورد گارانتی آیفون ها و بهترین گارانتی اپل در ایران صحبت میکنیم.
آیا در ایران گارانتی آیفونها از سمت اپل صورت میگیرد؟
در ایران، اپل از خود نمایندگی رسمی ندارد! بدین ترتیب در بازار ایران گارانتی که برای آیفونهای این کمپانی ارائه میشود نیز هیچگونه رابطهای با خود اپل و این شرکت بزرگ نخواهند داشت! ما پیش از این در مقاله “همه چیز در مورد نمایندگی رسمی اپل در ایران و شرایط گارانتی آیفون“ به طور جامع در رابطه با عدم وجود نمایندگی های رسمی شرکت اپل (تایید شده از سوی خود اپل) در ایران صحبت کرده بودیم، بنابراین توصیه میکنیم حتما یک بار هم که شده مطلب مذکور را مطالعه نمایید. پس حالا که اپل در ایران نمایندگی رسمی ندارد، گارانتی هایی که برای آیفون و محصولات اپل ارائه میشود چگونه هستند و از سوی چه نهادی ارائه خواهند شد؟
در ایران شرکتهای ویژهای به عنوان شرکت واسط یا سوم شخص وجود دارند که سرویس گارانتی اپل را برای کاربران ارائه میکنند. به طور رسمی این شرکتها از طرف کمپانی اپل به عنوان نماینده تایید نشده است ولی با توجه به سرویس خوب و قابل اعتمادی که دارند قابلیت ارائه گارانتی برای آیفون ها را خواهند داشت. بدین صورت هنگامی که شما در ایران یک آیفون را با گارانتی معتبری دریافت میکنید، از گارانتی رسمی اپل خبری نخواهد بود، بلکه تحت قراردادی که با شما عقد میکند، یک شرکت واسط موظف میشود در قبال وجهی که دریافت کرده تا مدت زمان مشخص، به طور رایگان مشکلات تلفنهمراه را مرتفع نماید. توجه داشته باشید که تمام شرکت ها برای گارانتی اپل و آیفون ها مورد تایید نیستند و در سال 95 لیست شرکت های مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای گارانتی آیفون ها اعلام شد که برای مطلع شدن از جزئیات آن توصیه میکنیم مقاله “نمایندگی اپل در ایران“ را مطالعه نمایید.
گارانتی آیفون شامل چه محدودیتهایی میشود؟
اگر تلفن همراه آیفونی با گارانتی تهیه کردید این تصور را نداشته باشید که دیگر از بابت هر مشکلی که در آن به وجود آید راحت خواهید بود! متاسفانه اینطور نیست و گارانتی آیفونها در ایران و حتی نمایندگیهای رسمی اپل در سراسر دنیا محدودیتهایی دارد. بعضی از مهمترین مسائل و مشکلاتی که با استفاده از گارانتی آیفونهای اپل در ایران قابل تعمیر نخواهند بود و به نوعی از ضوابط گارانتی خارج هستند شامل موارد زیر خواهند بود:
مفقود شدن تلفن همراه
خرابی ناشی از افتادن تلفن همراه از دست کاربر
خرابی ناشی از آب خوردگی
خرابی ناشی از بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله و غیره
هر نوع خرابی که در اثر سهل انگاری کاربر و با دخالت وی به وجود آید
بدین ترتیب هنگامی که یک آیفون را به همراه گارانتی معتبر خریداری کنید، همواره قادر نخواهید بود که تمامی مشکلات و خرابی هایی که در آن به وجود میآید را تحت گارانتی تعمیر کنید. به عنوان مثال چنانچه دکمه هوم تلفن همراه به هنگام استفاده با دست خیس از کار بیفتد، تحت ضوابط گارانتی تعمیر تلفن همراه امکانپذیر نخواهد بود یا اگر تلفن همراه از دست شما به زمین بیفتد و ال سی دی و تاچ آن بشکند، نمیتوانید از گارانتی اپل در ایران برای تعمیر رایگان دستگاه استفاده نمایید. بنابراین گارانتی آیفون و اپل در ایران فقط برای خرابی هایی قابل استفاده خواهد بود که به طور خودکار و بدون دخالت کاربر در دستگاه به وجود آمده باشند.
در ایران بهترین گارانتی اپل و آیفون کدام میباشد؟
در ایران کمپانیهای متعددی گارانتی اپل و آیفونهای این شرکت را برای کاربران ارائه میدهند و و نکته جالب توجه آنست که هر یک از آنها در ازای گارانتی کردن تلفن همراه هزینه خاص خودشان را از مشتری دریافت میکنند. ولی سوال مهم اینجاست که بهترین گارانتی اپل و آیفون توسط کدام یک از این شرکت ها ارائه میشود؟ در این مورد نمیتوان به طور قطعی نظر داد و باید تحقیق کافی انجام شود. توصیه میکنیم در این زمینه به صحبت های فروشنده تلفن همراه اعتماد نکنید و به دنبال مرجعی باشید که در مورد سرویس گارانتی شرکت مذکور و کیفیت خدمات دهی آن اطلاعات ارائه کرده باشد. سایت های اینترنتی، فروم ها، سایت رسمی خود شرکت و پرس و جو از افرادی که تجربه بهرهمند شدن از گارانتی شرکت مورد نظر را داشته باشند هم میتوانند به شما کمک کنند. مطمئنا شرکت ارائه دهنده بهترین گارانتی اپل و آیفون در ایران باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
دارا بودن از پیشینه خوب: در گارانتی اپل و آیفونها تا حد امکان سعی کنید به شرکتهای تازه کار اعتماد نکنید. به وفور دیده شده که سرویسهای گارانتی اپل و آیفون از بعضی شرکتهای ناشناخته ارائه شده و پس از اندک مدتی ورشکست شدهاند. در این شرایط عملا گارانتی هایی که از سوی آن شرکت ها ارائه شده هیچ کاربردی نخواهند داشت. بنابراین حتما دقت کنید که شرکت ارائه دهنده گارانتی آیفون سابقه خوبی داشته باشد.
پایبندی و داشتن تعهد به گارانتی: متاسفانه خیل عظیمی از کمپانیهای ارائه دهنده سرویس گارانتی محصولات اپل اصلا به قراردادی که تحت عنوان ضوابط گارانتی فی مابین آنها و مشتری توصیف میشود اهمیت چندانی نمیدهند و این موضوع بسیار آزاردهنده است. برای مثال خیلی از این شرکت ها دائما در پی بهانه جویی هستند تا مشکل به وجود آمده در آیفون را به کاربر نسبت دهند و بدین صورت از تعمیر تحت گارانتی تلفن همراه سر باز زنند. پس در رابطه با پایبند بودن شرکت گارانتی کننده به قرارداد وصف شده و احترام به حقوق مشتری تحقیق کنید.
رسیدگی سریع به درخواست مشتری: مطمئنا شرکتی بهترین گارانتی اپل و آیفون را ارائه میکند که درخواست های مشتریان را سریع پیگیری کند و بدون دلیل وقت و زمان آن ها را هدر ندهد. متاسفانه در اغلب مراکزی که سرویس گارانتی تلفن همراه ارائه میکنند باید هفته ها برای تعمیر شدن تلفن همراه منتظر بمانید و رسیدگی سریع به درخواست مشتری اصلا معنا و مفهومی ندارد!
موارد فوق اصلی ترین موضوعاتی است که برای انتخاب بهترین گارانتی اپل و آیفون باید در مورد آن ها تحقیق شود. اگر احساس میکنید آیفونی که قصد خرید آن را دارید از گارانتی شرکتی بهره میبرد که خیلی سرویس مطلوب و سابقه خوبی ندارد، بهتر است همان نسخه بدون گارانتی دستگاه را خریداری کنید چون عملا خرید نسخه با گارانتی هیچ سودی برایتان نخواهد داشت.
مزیت های استفاده از گارانتی اپل در ایران
قبل از پرداختن به مزیت های استفاده از خدمات گارانتی اپل در ایران بایستی به این نکته دقت داشته باشید که این خدمات و مزیت ها تنها در شرایطی محتمل است که کاربران سراغ معتبرترین گارانتی اپل در ایران رفته باشند و از هر شرکتی و هر به اصطلاح گارانتی مجاز Apple این خدمات را دریافت نکرده باشند. مزیت های استفاده از خدمات گارانتی اپل در ایران به شرح زیر می باشد:
در صورتی که تلفن همراه ها یا سایر محصولات اپل دارای عیب های کارخانه ای باشد می توانید از این طریق نسبت به تعویض آنها اقدام نمایید.
همچنین می توانید از این خدمات برای تعویض قطعات معیوب نیز استفاده کنید.
در صورت بروز مشکلات نرم افزاری نیز این خدمات می تواند کمک حال کاربران باشد.
گارانتی محصولات اپل برای سایر آسیب ها
گارانتی محصولات اپل معمولا به صورت یک ساله می باشد. البته حتی در صورت بیشتر شدن زمان این گارانتی نیز خیلی توفیری در اصل موضوع نخواهد داشت. زیرا معمولا این تلفن همراه ها و سایر محصولات اپل به این راحتی ها خراب نمی شود و دلیل خرابی آنها در اکثریت موارد از جمله مواردی است که شامل گارانتی آیفون نمی شود. از این رو خیلی هم نمی توان روی این گارانتی حساب کرد. در این مواقع نیز خدمات دیگری در دسترس کاربران قرار می گیرد که می توان از این خدمات برای رفع این مشکل استفاده نمود. بیمه محصولات اپل اقدامی است که شما می توانید با شرکت های بیمه فعال در این زمینه آن را انجام داده و خیال خود را از این بابت راحت سازید. معتبرترین گارانتی اپل در ایران علاوه بر خدمات گارانتی اپل این خدمات را نیز برای کاربران این محصولات فراهم آورده است تا با خیال راحت از تلفن همراه های این برند استفاده نمایند.
بیمه آیفون چیست و چه تفاوتی با گارانتی دارد؟
بیمه آیفون و تلفن همراه های تلفن همراه یکی از موضوعاتی است که طی چند وقت اخیر به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته و به نوعی جایگزین گارانتی تلفن همراه شده است. ما پیش از این در مقاله “بیمه تلفن همراه تلفن همراه چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟“به طور جامع در رابطه به بیمه تلفن همراه صحبت کردیم، اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم باید گفت که بیمه قراردادی است که مابین مشتری و شرکت بیمه گذار وصف شده و به موجب آن شرکت بیمه گذار موظف میشود در قبال بروز هر مشکل و اتفاقی برای تلفن همراه کاربر به وی غرامت پرداخت کند! بنابراین بیمه تلفن همراه سرویسی شبیه به بیمه هایی همچون بیمه خودرو خواهد بود. اما چه چیزی باعث شده بیمه تلفن همراه بتواند جایگزین گارانتی شود؟
معتبر ترین گارانتی رسمی اپل و آیفون
بیمه تلفن همراههای تلفن همراه مزیت های زیادی در مقایسه با گارانتی دارد. به همین دلیل است که خیلی زود توانسته مورد استقبال و توجه کاربران قرار گیرد. برای آشنایی بیشتر با مزیت های بیمه تلفن همراه توصیه میکنیم یک بار هم که شده مقاله “مزیت های بیمه تلفن همراه چیست؟ چرا باید تلفن همراه خود را بیمه کنیم؟“ را مطالعه کنید. برخی از اصلی ترین مزیت های بیمه نسبت به گارانتی اپل و آیفون ها شامل موارد زیر میشود:
امکان تمدید و عدم محدود بودن به تلفنهمراههای نو: برخلاف گارانتی شما جهت بیمه کردن تلفنهمراه، تلفن همراه خود از نظر زمانی محدودیتی ندارید و اصلا لزومی ندارد که حتما تلفنهمراه شما نو باشد تا بتوانید آن را بیمه نمایید. به عنوان مثال در حال حاضر میتوانید آیفون 8 پلاس خود را برای یک دوره 1 ساله بیمه کنید و پس از گذشت یک سال نسبت به تمدید بیمه تلفن همراه برای یک سال دیگر هم اقدام نمایید.
تحت پوشش قرار دادن سرقت تلفن همراه: بیمه تلفن همراه برخلاف گارانتی در صورتی که گوش شما سرقت شود هم غرامت پرداخت میکند! برخی از شرکت های بیمه گذار در قبال ارائه این سرویس هزینه اضافه مشخصی دریافت خواهند کرد اما خیلی از شرکت های دیگر این سرویس را در پلن مقدماتی و ابتدایی خود جای دادهاند. پس برخلاف گارانتی، بیمه تلفن همراه در قبال دزدیده شدن تلفن همراه هم غرامت پرداخت میکند.
تحت پوشش قرار دادن تمام خرابی ها: زمانی که تلفن همراه خود را بیمه کنید، دستگاه از همه نظر بیمه شده و هیچ گونه خرابی وجود ندارد که از بیمه تلفنهمراه خارج باشد و تحت ضوابط آن غیر قابل تعمیر باشد. حتی خرابیهای ناشی از آب خوردگی، افتادن تلفن همراه از دست کاربر، خرابی های ناشی از بلایای طبیعی و غیره برخلاف گارانتی نیز در بیمه تلفن همراه تحت پوشش قرار میگیرند.
بنابراین کاملا مشخص است که بیمه تلفن همراه سرویسی بهتر در مقایسه با گارانتی اپل و آیفون ها را ارائه میکند. برای آشنایی بیشتر و بهتر با بیمه تلفن همراه های تلفن همراه توصیه میکنیم مقاله“از ۰ تا ۱۰۰ بیمه تلفن همراه و تلفن همراه ؛ بهترین بیمه، آموزش بیمه، هزینه بیمه“ را مطالعه کنید. پس بیمه تلفن همراه میتواند گزینه بسیار خوبی برای آن دسته از افرادی باشد که با صرف هزینه های گزاف یک تلفن همراه گران قیمت خریداری میکنند و هر لحظه نگران بروز مشکل در آن و خراب شدن دستگاه هستند.
تلفن همراه با گارانتی بخریم یا تلفن همراه را بیمه کنیم؟
اما آخرین سوالی که میخواهیم به آن پاسخ دهیم سوالی است که پس از مطالعه این مقاله احتمالا در ذهن شما نیز به وجود میآید. آیا خرید تلفنهمراه به همراه گارانتی انتخاب مناسبتری است یا خرید تلفن همراه بدون گارانتی و بیمه کردن آن؟ به عقیده ما اگر تلفنهمراه گران قیمتی خریداری میکنید که کوچک ترین خرابی در آن میتواند هزینه تعمیر میلیونی را برایتان به همراه داشته باشد، بهترین گزینه آن است که دستگاه را بیمه نمایید. در اینگونه شرایط خرید تلفن همراه با گارانتی تقریبا بیمعناست چون در 90 درصد مواقع اصلا تلفن همراه در حالت عادی ظرف مدت زمان 1 سال نخست خراب نمیشود و اگر هم خرابی در آن به وجود آید در اثر ضربه و افتادن دستگاه از دست شما خواهد بود که متاسفانه تحت ضوابط گارانتی قابل تعمیر نیستند! پس عملا خرید تلفن همراه رده بالا و گران قیمت با گارانتی به درد نمیخورد اما از سمت مقابل بیمه کردن تلفن همراه این چنینی از نظر ما الزامی است. اما اگر تلفن همراه میان ردهای تهیه میکنید، بیمه کردن آن خیلی انتخاب مناسبی نخواهد بود چون باید هزینه زیادی برای بیمه کردن آن پرداخت شود.
جمعبندی
در این مقاله همانطور که مشاهده نمودید به بحث دربارهی بهترین و مناسب ترین گارانتی اپل و آیفون در ایران پرداختیم و برایتان در مورد ضوابط گارانتی تلفنهمراههای اپل در کشور شرح دادیم. از یاد نبرید که در ایران شرکت اپل نمایندگی رسمی ندارد و گارانتی تلفن همراه های اپل از سوی شرکت های داخلی و سوم شخصی ارائه میشود که مستقیما هیچ ارتباطی با اپل ندارند. امیدوار هستیم از این مطلب اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.
فروشگاه اینترنتی مبیت
خرید گوشی و لوازم جانبی موبایل از سایت مبیت میتواند بهترین انتخاب و تصمیم باشد؛ چراکه مبیت برای همه محصولات خود هولوگرام و برچسب مخصوص در نظر میگیرد و آنها را با گارانتی معتبر و طولانی مدت عرضه میکند؛ از این رو خیال شما را بابت اصالت کالا راحت میکند و محصولاتی با کیفیت را در اختیار شما قرار میدهد. بنابراین شما میتوانید با خرید گوشی موبایل از سایت مبیت تجربه لذت بخشی را برای خود به ارمغان بیاورید و با هیچ گونه مشکلی در فرایند خرید مواجه نشوید.
پیشنهادات ویژه مبیت
لیست قیمت گوشی شیائومی، مقایسه مشخصات موبایل های سری Mi، پوکو و ردمی، سوالات، بررسی، عکس، نظرات و آنچه برای خرید گوشی Xiaomi نیاز دارید.
لیست قیمت گوشی سامسونگ ، مشخصات موبایل های سری A، M، S و نوت، سوال ها، بررسی، عکس، نظرات و آنچه برای خرید گوشی Samsung نیاز دارید.
لیست قیمت گوشی آیفون ، مشخصات موبایل های سری iphone 11, 12, 13 و pro ، سوال ها، بررسی، عکس، نظرات و آنچه برای خرید گوشی iphone نیاز دارید.
لیست قیمت گوشی نوکیا Nokia با طرح ها و مدل های مختلف به همراه بررسی، عکس، نظرات و آنچه برای خرید گوشی Nokia نیاز دارید.
خرید لوازم جانبی گوشی موبایل | گلس و محافظ صفحه نمایش، قاب، کیف و کاور هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.
خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و هدست بی سیم و سیمی با گارانتی اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت روز و مشخصات انواع هدفون بلوتوثی.
خرید پاوربانک و شارژر همراه ریمکس Remax، شیائومی Xiaomi، انرجایزر Energizer، تسکو TSCO، انکر Anker، باسئوس Baseus، وریتی Verity، روموس …
خرید گلس گوشی ،انواع بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی، سرامیکی، فول چسب و محافظ لنز دوربین و غیره برای تمام برندهای موبایل موجود در بازار