اخبار

اپل اقدامات جدید حفظ حریم خصوصی ضد ردیابی اش را به تأخیر می اندازد

اپل اجرای اقدامات جدید حفظ حریم خصوصی را به تأخیر انداخته است؛ این اقدامات شامل متوقف کردن برنامه ها و وب سایت ها از ردیابی آنلاین افراد بدون رضایت آنها است.

این تغییرات همچنین بدان معنی هستند که برنامه ها برای دسترسی به شناسه ردیابی تبلیغات در آیفون یا آی پد باید به کاربر اطلاع دهند و در صورت موافقت کاربر از اطلاعاتش استفاده کنند. این اقدامات قرار بود در آخرین به روزرسانی آی او اس 14 در پاییز انجام شود؛ اما اپل گفت که این تغییرات تا آغاز سال 2021 به تاخیر افتاده است تا به توسعه دهندگان برنامه ها و وب سایت ها فرصت بیشتری داده شود تا خدمات خود را با شرایط جدید تطبیق دهند.

فیس بوک هشدار داده است که برنامه حفظ حریم خصوصی اپل می تواند یکی از ابزارهای تبلیغاتی آن را چنان در آی او اس 14 بی اثر کند که ارائه آن در iOS 14 منطقی نیست. این شبکه اجتماعی می گوید که دیگر شناسه های ردیابی تبلیغات کاربران را در آی او اس 14جمع نمی کند و برنامه اپل این شرکت را مجبور به تصمیم گیری و اجرای این تغییرات کرده است.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که اپل می خواهد چه چیزی را تغییر دهد؟

دستگاه های اپل از جمله آیفون، آی پد و تلویزیون اپل دارای شناسه منحصر به فردی هستند که به عنوان «شناسه تبلیغ کنندگان» شناخته می شود (IDAF).

این شناسه می تواند به برنامه ها کمک کند تا تأثیر یک کمپین تبلیغاتی را کنترل کنند. به عنوان مثال، شناسه ها به شما در تعیین اینکه آیا کسی پس از دیدن تبلیغ، برنامه ای را دانلود کرده است یا نه کمک کند. اپل در حال حاضر به کاربران اجازه می دهد که مانع دسترسی برنامه های آنلاین به IDAF خود شوند؛ کاربران می توانند این گزینه را در تنظیمات آی او اس خاموش کنند.

با این حال، هنگامی که این تغییر در سال 2021 اجرا شود، به طور پیش فرض این دسترسی غیرفعال خواهد شد و تبلیغ کنندگان مجوز دسترسی به شناسه را باید از خود کاربران بگیرند.

همچنین برنامه ها برای ردیابی کارهایی که افراد در برنامه ها و وب سایت های متعلق به شرکت های دیگر انجام می دهند، باید از خود کاربران اجازه بگیرند؛ علاوه بر این، هنگامی که آی او اس 14 در پاییز منتشر شود، برنامه ها باید اعلام کنند که چه داده هایی را از کاربران جمع آوری می کنند و چگونه کاربران را در اپ استور اپل ردیابی می کنند.

یکی از بزرگترین تغییرات سیستم عامل iOS 14 آیفون، لرزش صفحه اصلی خواهد بود. اپل ویجت های خود را به روز می کند، بلوک هایی که یک برنامه را به صورت کوچک نمایش می دهد، به طوری که کاربران می توانند ویجت ها را در میان نمادهای برنامه های دیگر قرار دهند.

هم زمان با انتشار آی او اس 14، اپل همچنین برنامه جدیدی به نام ترجمه را منتشر می کند که ترجمه های زبان را به صورت آفلاین انجام می دهد و گزینه دیگری را برای گوگل ترنسلیت ارائه می دهد؛ این برنامه برای شروع از 11 زبان از جمله زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و عربی پشتیبانی می کند و برای اولین بار، کاربران می توانند ایمیل های شخص ثالث و برنامه های مرورگر وب را به عنوان نرم افزار پیش فرض در آی او اس تنظیم کنند.

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا